sâmbătă, 13 ianuarie 2018

Proiect didactic-Domeniul estetic și creativ-Grupa mijlocie


O lecție desfășurată cu copiii din grupa mijlocie, când făceam practică la grădiniță.
A fost o activitate frumoasă, realizată într-un mediu plăcut datorită copiilor din acea grupă, care, pot spune că, m-au lăsat plăcut impresionată. 


Sper ca ideile mele din această lecție să vă folosească și vouă! 



PROIECT DIDACTIC

PROPUNĂTOR: Enea Andreea-Luciana
GRUPA/NIVELUL: Mijlocie, nivelul I
DOMENIUL EXPERENȚIAL: Estetic și creativ
TEMA: „Găinușa cea moțată”
SUBIECT: „Păsările prietenele copiilor”
TIPUL ACTIVITĂȚII: Formare/Evaluare de priceperi și deprinderi artistice și creative
MIJLOC DE REALIZARE: Modelaj „ouă”
SCOPUL ACTIVITĂȚII: Evaluarea priceperilor și deprinderilor în arta modelării unui ou după model
OBIECTIVE OPERAȚIONALE:
O1 să formuleze răspunsuri la întrebări;
O2 să enumere oral pașii modelării oului;
O3 să denumească corect materialele primite.
   STRATEGIA DIDACTICĂ:
Metode şi procedee: conversația, explicația, demonstrația, exercițiul, expunerea.
Material didactic: imagini ce ilustrează găinușe cu ouă, o cutie supriză, oul real ca model și unul din plastilină de asemenea, tot ca model, plastilină două culori, foi albe.
Forme de organizare: Frontal și individual.
RESURSE TEMPORALE: 30 de minute
RESURSE UMANE: 35 de copii

                                                                                                 DEMERSUL DIDACTIC
Nr Crt

Etapele lecției
Ob
Op
Conţinutul
instructiv-educativ
Strategia didactică
Evaluare
Metode și procedee
Mijloc de realizare
Forme de organi-zare
1.
Moment organizatoric






Asigurarea condițiilor necesare desfășurării activității: pregătirea materialelor necesare activității,  verificarea măsuțelor (toți copiii să aibă materialele necesare realizării modelajului), așezarea copiilor la măsuțe pe scăunele.
Conversația

Frontal

2.
Captarea atenției






Captarea atenției se  realizează prin prezentarea unei cutii copiilor, stârnind curiozitatea acestora, urmând  să o deschid și acolo se află oul real de găină după care ei vor realiza modelajul; urmând întrebarea: „ce este acesta?”
Conversația
O cutie cu un ou
Frontal

3.
Introducere în activitate






O1
Odată cu descoperirea surprizei din cutie, port o conversație cu copiii bazată pe întrebări și răspunsuri cu privire la oul de găină, la găina care face acest ou, ce conține un ou, dacă au mâncat unul, ce culoare are oul etc.
Conversația
Imagini cu găinușe și cu ouă
Frontal
Evaluarea capacității de a formula răspunsuri la întrebări

4.
Anunțarea obiective
lor și a
temei

Ca urmare a discuției, voi anunța că astăzi vom modela individual și după model, un ou de găină.


Expunerea
Oul real ca model
Frontal

5.
Prezentarea indicațiilor de lucru/modelaj

O2
Înainte de a începe efectiv modelajul, le prezint forma oului real, explic ce înseamnă forma ovală și după aceea, iau o bucată de plastilină și modelez eu un ou astfel încât, copiii, să vadă pașii și modul în care acesta se modelează. În tot acest timp, aceștia trebuie doar să mă asculte pe mine, fără să se apuce de modelaj.
Apoi, rog un copil să îmi enumere pașii în vederea modelării.
Demonstrația
Plastilină












Frontal
Evaluez capacitatea copiilor de a enumera oral pașii de modelare
6.
Dirijarea învățării




O3








Înainte de a începe lucrul manual, încălzim împreună mânuțele cu ajutorul câtorva exerciții: închiderea și deschiderea pumnilor, morișca, bătutul din palme, cântatul la pian și un cântecel numit „Degetele”.

După încălzirea  degețelelor, întreb copiii ce materiale au pe masa de lucru.



Apoi, le voi spune: să respecte pe cât posibil forma ovală a oului de găină și să îl reproducă cu culoarea pe care le-am  dat-o.
Exercițiul   






Conversația






Conversația


          







Plastilină și foi
Frontal






Frontal






Frontal







Evaluez capacitate a copiilor de a denumi corect materialele primite


8.
Fixarea cunoștințelor

Le voi adresa o serie de întrebări, de exemplu: „ce am învățat noi astăzi?” (forma oului, cum să-l modelăm); „Cine face acest ou?” (găinușa); etc.
Conversația
Imagini
Frontal

9.
Evaluarea performanțelor



Voi numi câțiva copii care să se ducă pe la colegii lor și să spună ce ou le place cel mai mult și eu îl voi arăta tuturor.
Conversația

Frontal

10.
Încheierea activității

Le voi aprecia munca depusă și voi face expoziția ouălor.
Se strâng materialele.
Conversația

Frontal






ANEXE – imagini

























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu