O lecție desfășurată cu copiii din grupa mijlocie, când făceam practică la grădiniță.
A fost o activitate frumoasă, realizată într-un mediu plăcut datorită copiilor din acea grupă, care, pot spune că, m-au lăsat plăcut impresionată.
Sper ca ideile mele din această lecție să vă folosească și vouă!
PROIECT
DIDACTIC
PROPUNĂTOR:
Enea Andreea-Luciana
GRUPA/NIVELUL:
Mijlocie,
nivelul I
DOMENIUL
EXPERENȚIAL: Estetic și creativ
TEMA: „Găinușa cea moțată”
SUBIECT: „Păsările prietenele copiilor”
TIPUL
ACTIVITĂȚII: Formare/Evaluare de priceperi și
deprinderi artistice și creative
MIJLOC
DE REALIZARE: Modelaj „ouă”
SCOPUL
ACTIVITĂȚII: Evaluarea priceperilor și deprinderilor
în arta modelării unui ou după model
OBIECTIVE
OPERAȚIONALE:
O1
– să formuleze răspunsuri la întrebări;
O2
– să enumere oral pașii modelării oului;
O3
– să denumească corect materialele primite.
STRATEGIA DIDACTICĂ:
Metode
şi procedee: conversația, explicația, demonstrația,
exercițiul, expunerea.
Material
didactic: imagini ce ilustrează găinușe cu ouă, o cutie
supriză, oul real ca model și unul din plastilină de asemenea, tot ca model,
plastilină două culori, foi albe.
Forme
de organizare: Frontal și individual.
RESURSE
TEMPORALE: 30 de minute
RESURSE
UMANE: 35 de copii
DEMERSUL
DIDACTIC
Nr
Crt
|
Etapele
lecției
|
Ob
Op |
Conţinutul
instructiv-educativ
|
Strategia
didactică
|
Evaluare
|
||
Metode
și procedee
|
Mijloc
de realizare
|
Forme
de organi-zare
|
|||||
1.
|
Moment organizatoric
|
Asigurarea
condițiilor necesare desfășurării activității: pregătirea materialelor
necesare activității, verificarea măsuțelor
(toți copiii să aibă materialele necesare realizării modelajului), așezarea
copiilor la măsuțe pe scăunele.
|
Conversația
|
Frontal
|
|||
2.
|
Captarea atenției
|
Captarea
atenției se realizează prin
prezentarea unei cutii copiilor, stârnind curiozitatea acestora, urmând să o deschid și acolo se află oul real de
găină după care ei vor realiza modelajul; urmând întrebarea: „ce este acesta?”
|
Conversația
|
O
cutie cu un ou
|
Frontal
|
||
3.
|
Introducere în activitate
|
O1
|
Odată
cu descoperirea surprizei din cutie, port o conversație cu copiii bazată pe
întrebări și răspunsuri cu privire la oul de găină, la găina care face acest
ou, ce conține un ou, dacă au mâncat unul, ce culoare are oul etc.
|
Conversația
|
Imagini
cu găinușe și cu ouă
|
Frontal
|
Evaluarea
capacității de a formula răspunsuri la întrebări
|
4.
|
Anunțarea obiective
lor și a
temei
|
Ca
urmare a discuției, voi anunța că astăzi vom modela individual și după model,
un ou de găină.
|
Expunerea
|
Oul
real ca model
|
Frontal
|
||
5.
|
Prezentarea indicațiilor de lucru/modelaj
|
O2
|
Înainte
de a începe efectiv modelajul, le prezint forma oului real, explic ce înseamnă
forma ovală și după aceea, iau o bucată de plastilină și modelez eu un ou
astfel încât, copiii, să vadă pașii și modul în care acesta se modelează. În
tot acest timp, aceștia trebuie doar să mă asculte pe mine, fără să se apuce
de modelaj.
Apoi,
rog un copil să îmi enumere pașii în vederea modelării.
|
Demonstrația
|
Plastilină
|
Frontal
|
Evaluez
capacitatea copiilor de a enumera oral pașii de modelare
|
6.
|
Dirijarea învățării
|
O3 |
Înainte
de a începe lucrul manual, încălzim împreună mânuțele cu ajutorul câtorva
exerciții: închiderea și deschiderea pumnilor, morișca, bătutul din palme,
cântatul la pian și un cântecel numit „Degetele”.
După
încălzirea degețelelor, întreb copiii
ce materiale au pe masa de lucru.
Apoi,
le voi spune: să respecte pe cât posibil forma ovală a oului de găină și să îl
reproducă cu culoarea pe care le-am
dat-o.
|
Exercițiul
Conversația
Conversația
|
Plastilină
și foi
|
Frontal
Frontal
Frontal
|
Evaluez
capacitate a copiilor de a denumi corect materialele primite
|
8.
|
Fixarea cunoștințelor
|
Le
voi adresa o serie de întrebări, de exemplu: „ce am învățat noi astăzi?”
(forma oului, cum să-l modelăm); „Cine face acest ou?” (găinușa); etc.
|
Conversația
|
Imagini
|
Frontal
|
||
9.
|
Evaluarea performanțelor
|
Voi
numi câțiva copii care să se ducă pe la colegii lor și să spună ce ou le
place cel mai mult și eu îl voi arăta tuturor.
|
Conversația
|
Frontal
|
|||
10.
|
Încheierea activității
|
Le
voi aprecia munca depusă și voi face expoziția ouălor.
Se
strâng materialele.
|
Conversația
|
Frontal
|
ANEXE
– imagini
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu